TURISMUL SIGHIŞOREAN: identitate locală, branding şi comunicare

     TURISMUL SIGHIŞOREAN:

     identitate locală, branding şi comunicare

 

30 octombrie 2017

COMUNICAT DE PRESĂ

Centrul pentru Dezvoltare Socială CEDES,  derulează în Sighișoara, începând cu luna iulie 2017, proiectul „Turismul sighişorean: identitate locală, branding şi comunicare”.

În prima lună a proiectului,  am conceput un instrument de cercetare complex, bazat de metodologia analizei de conţinut, pentru a identifica specificul activităţilor de comunicare online a unităţilor de cazare sighişorene. Am aplicat instrumentul asupra unităţilor de cazare de mărime medie, dar şi asupra unora dintre hoteluri, pentru a identifica dacă există un specific local sau acesta depinde mai degrabă de mărimea unităţii de cazare (de potenţa financiară a acesteia).

La final, am redactat raportul de cercetare, în care se regăsesc concluziile noastre şi câteva recomandări, toate, privind activităţile de comunicare ca parte a marketingului turistic. Acestea vizează în principal actualizarea la timp a instrumentelor de comunicare (fie că vorbim de pagina web, fie de pagina Facebook a structurii de primire turistice). Tot parte a concluziilor este şi că turismul sighişorean este în general bine reprezentat online, chiar dacă uneori paginile sunt realizate cu un efort minimal şi fără cunoaşterea instrumentelor pe care le oferă platforma Facebook, de exemplu.

O altă activitate importantă din proiect a constat în organizarea cursului „Branding şi comunicare în turismul sighișorean” care a presupus atât eforturi logistice, cât şi eforturi legate de asigurarea unui conţinut de calitate, adaptat la realităţile turismului sighişorean, aşa cum le-am constatat noi în faza de cercetare preliminară. În etapa de planificare, am creat conţinutul cursului, am contactat unităţile de cazare sighişorene şi le-am prezentat informaţiile despre curs. În paralel, am creat pagina de Facebook a proiectului şi am actualizat cu date despre proiect pagina noastră web, cedes.ro. Am stabilit împărţirea viitorilor cursanţi în două serii, în funcţie de disponibilitatea lor de timp. Cele două serii ale cursului s-au desfăşurat în Sighișoara, în perioada 25 – 29 septembrie 2017 (prima serie) şi în zilele de 9, 10, 11, 16 şi 17 octombrie 2017 (a II a serie). La cele două serii ale cursului au participat 25 de reprezentanți ai structurilor de primire turistică din Sighișoara.

Pe parcursul proiectului se va oferi și consultanță individuală unităților de cazare participante la curs cu privire la aspectele practice cu care s-au confruntat după curs, în comunicare și va fi finalizată cercetarea exploratorie privind potențialul de dezvoltare turistică în municipiul Sighișoara.

Raportul proiectului va fi lansat și făcut public în luna noiembrie 2017, în cadrul unei conferinței de presă care va avea loc la Sighișoara.

Proiectul „Turismul sighişorean: identitate locală, branding şi comunicare” este finanțat de Municipiul Sighișoara și cofinanțat de Centrul pentru Dezvoltare Socială CEDES.

 

Pentru relaţii suplimentare:

Nicoleta Anghel, coordonator proiect, Centrul pentru Dezvoltare Socială CEDES,

Tel: 0722.244.004, e-mail: office@cedes.ro

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Cod de securitate * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Powered by WordPress | Designed by: Premium WordPress Themes | Thanks to Themes Gallery, Bromoney and Wordpress Themes