Sighişoara, pa(ra)gini de poveste

Şi-acum vă propun o ghicitoare: Ghiciţi unde au fost făcute pozele de mai jos! Vă dau un indiciu: nu-s făcute prin vreun oraş din Siria, estul Ucrainei sau prin vreo altă zonă de conflict…

facebookV-aţi prins? Exact: sunt făcute în Sighişoara –  Perla Transilvaniei, Giuvaerul Târnavelor, Diamantul judeţului sau cum vreţi să-i spuneţi… Poi dacă în Sighişoara avem astfel de – cum să le spun? – dărăpănaturi, mi-e frică să-mi închipui ce au oraşele patriei care nu-s Perle, Giuvaere sau Diamante. Bun, se vor găsi unii care o să spună că, dom’le imaginile astea e scoase din context, că situaţia nu e aşa albastră, că-s nişte excepţii, că aşa şi pe dincolo… Aşa o fi. Or fi scoase din context, dar puse în contextul lor, peisajul mi se pare şi mai trist. Dărăpănături în mijlocul unor blocuri cenuşii, ici colo cu pete de culoare de la izolarea termică pe cont propriu, cu gunoaie aruncate la tot pasul – pentru că nu există loc în oraşul ăsta unde să-ţi roteşti privirea şi să nu dai peste o pungă de plastic zburată de vânt, ambalaje de chipsuri zvârlite pe spaţiul mai mult sau mai puţin verde, peturi şi doze aruncate pe malul Târnavei, pubele ce dau pe-afară, mobilier urban vandalizat, parcuri distruse, miasme cel puţin bizare cu cauze necunoscute ce împut aerul şi-aşa poluat de trafic al oraşului; cerşetori în intersecţii şi parcări şi cam peste tot de altfel; maşini înghesuite pe trotuare impracticabile pentru pietoni, şi altele şi altele… Citeam acum vreo doi ani un studiu (nu-l găsesc acum, dar o să-i pun link-ul imediat ce-l găsesc) potrivit căruia felul cum arată un oraş determină starea de spirit şi chiar starea de sănătate mintală a locuitorilor oraşului. La cum arată oraşul nostru (şi nu mă refer doar la cele câteva imagini cu dărăpănăturile lui, ci la aspectul său general) cam care credeţi că e starea de sănătate mintală a locuitorilor săi? Eu zic că nu e una bună şi cred că nu trebuie să fii doctor ca să-ţi dai seama de asta…

În ce priveşte dărăpănăturile, dacă nimeni nu e în stare să facă ceva cu ele măcar ar putea fi introduse într-un circuit turistic inedit – cum se spune acum. Iată şi o idee de afiş publicitar:

reclama

Adrian Diţă

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Powered by WordPress | Designed by: Premium WordPress Themes | Thanks to Themes Gallery, Bromoney and Wordpress Themes