Calea ferată, modernizată cu viteza melcului

logo-digi24Reparații „cu frâna trasă” pe calea ferată. De exemplu, pe cei 23 de kilometri de şină dintre Vinţu de Jos şi Coşlariu, localităţi din judeţul Alba, trebuia să se circule cu 160 de kilometri pe oră încă din vara anului trecut. Acest lucru nu se va întâmpla, însă, nici măcar în acest an. Încetineala cu care se derulează lucrările ne-ar putea costa scump: 700 de milioane de euro, bani europeni.

Nu doar autostrăzile întârzie cu anii în România. Nici şantierele de cale ferată nu merg mai repede. Nici măcar atunci când constructorii nu sunt români. Italienii de la Pizzarotti lucrează de trei ani la cei 23 de kilometri dintre Vinţu de Jos şi Coşlariu şi sunt încă departe de închiderea şantierului, deşi lucrările trebuia să fie gata de nouă luni.

Lucrările au evoluat în ritm de melc și mai puțin de jumătate dintre acestea au fost și executate. Pe muncitori i-a apucat hărnicia abia acum. Chiar şi aşa, autorităţile nu se aşteaptă ca modernizarea să fie gata în acest an. Iar constructorul nu e de găsit pentru explicaţii.

Întârzieri sunt şi pe cei 41 de kilometri dintre graniţa cu Ungaria şi Arad. Constructorii nu au fost gata cu lucrările în vara anului trecut, dar au obţinut un răgaz de un an şi trei luni. Ar trebui să închidă şantierul în septembrie anul acesta.

Tot în acest an, ar trebui terminate lucrările la alte trei tronsoane între Coşlariu şi Sighişoara. (citeşte articolul complet)

Citeşte şi:

Megaproiect de infrastructură în zona Sighişoarei (Zi de zi – mai 2014)

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Powered by WordPress | Designed by: Premium WordPress Themes | Thanks to Themes Gallery, Bromoney and Wordpress Themes