Transportul public de călători în Sighişoara – uşoară descreştere la principalii indicatori

rush-hourLa nivel european cetăţenii conştientizează tot mai mult importanţa folosirii transportului în comun în detrimentul maşinilor personale, atât pentru a contribui la protecţia mediului, cât şi pentru a economisi chiar timp. Nu acelaşi lucru este valabil şi în România unde cultul pentru maşina personală, coroborat cu ignoranţa cetăţenilor, proasta organizare a sistemelor de transport în comun şi haosul legislativ, conduc la scăderea an de an a  numărului de persoane ce folosesc transportul în comun.

Aceeaşi situaţie se înregistrează şi la Sighişoara unde numărul călătoriilor efectuate în 2012 de autobuzele SC Apă Termic Transport SA a fost de 2,18 milioane, faţă de 2,23 milioane în 2011, după cum rezultă din Raportul de activitate al societăţii pe anul 2012 ce va fi prezentat joi, 28 martie, în şedinţa Consiliului local. Acelaşi raport semnalează faptul că numărul de călători pe kilometrul parcurs de un autobuz a fost în 2012 de 4, 46, faţă de 4,62 în 2012. Cu toate acestea cantitatea de carburant consumată în 2012 (203.407 litri) a fost mai mare decât cea cosumată în 2011 (202.031 litri). Pentru că numărul călătorilor a scăzut, normal că au scăzut şi încasările din vânzarea biletelor şi abonamentelor, deşi preţul acestora a rămas neschimbat din anul 2006. Astfel, dacă în 2011 s-au vândut bilete şi abonamente în valoare de aproximativ 910.000 lei, în 2012 încasările au scăzut la circa 870.000 lei. A scăzut şi numărul amenzilor aplicate celor care călătoresc fără bilet sau abonament, de la 66 în 2011, la 34 în 2012, însă nu se specifică dacă această scădere s-a produs din cauză faptul că brusc sighişorenii au început să dea dovadă de spirit civic sau pentru că nu sunt suficienţi controlori…

În ce priveşte spiritul civic, acesta încă lipseşte cu desăvârşire unora dintre sighişoreni întrucât una dintre problemele întâmpinate de SC ATT SA enumerate în raport se referă la vandalizarea autobuzelor prin distrugera tapiseriilor scaunelor sau distrugerea afişelor cu programul de circulaţie al autobuzelor din staţii. De asemenea, unii paticipanţi la trafic folosesc staţiile autobuzelor ca parcare pentru maşinile personale, TIR-uri, maşini de aprovizionare sau taxiuri, obligând autobuzele să oprească pe calea de rulare pentru a prelua călătorii, mai ales în staţia de la MIU pe direcţia de mers către str. Ana Ipătescu. Totodată, SC ATT SA se arată nemulţumită din cauza faptului că, deşi a sesizat în numeroase rânduri Primăria, Poliţia şi biroul teritorial a Autorităţii Rutiere Române nu s-a luat nici o măsură împotriva acestor şoferi sau a şoferilor de pe mijloacele de transport de călători interurban care folosesc staţiile ATT pentru a-şi prelua clienţii. Nu s-a rezolvat nici probleme mai vechi ce intrau în sarcina Primăriei, cum ar fi semnalizarea staţiilor către Hetiur, amenajarea staţiilor Libertăţii şi VES – retur şi mutarea staţiei Pod Beton – tur pe sensul de mers către Ana Ipătescu.

Sectorul de transpot al SC ATT SA are în dotare nouă autobuze MAN ( 7 articulate şi 2 nearticulate) cumpărate din Elveţia în 2007 şi 2008, şi 2 microbuze cu care deservesc 7 trasee zilnic între orele 4:30 – 22:30. Biletele pot fi achiziţionate de călători din 15 puncte de vânzare (5 chioşcuri şi  10 remizieri – magazine ce au înţelegeri cu SC ATT SA), iar din 2012 au fost introduse şi abonamente cu valabilitate de o zi şi de o săptămână.

Adrian Diţă

Vezi aici Raportul de activitate al SC ATT SA Sighişoara pe anul 2012

Both comments and pings are currently closed.

One Response to “Transportul public de călători în Sighişoara – uşoară descreştere la principalii indicatori”

  1. […] La nivel european cetăţenii conştientizează tot mai mult importanţa folosirii transportului în comun în detrimentul maşinilor personale, atât pentru a contribui la protecţia mediului, cât şi pentru a economisi chiar timp. Nu acelaşi lucru este valabil şi în România unde cultul pentru maşina personală, coroborat cu ignoranţa cetăţenilor, proasta organizare a sistemelor de transport înCiteste articolul complet […]

Powered by WordPress | Designed by: Premium WordPress Themes | Thanks to Themes Gallery, Bromoney and Wordpress Themes